מוזיאון "החאן" חדרה ע"ר

מוזיאון "החאן" חדרה ע"ר

תלמידי חטיבות ביניים ותיכונים

"בעקבות החפץ ההיסטורי" – לכיתות ז' – "בני מצווה"

חלק ראשון: סיור במוזיאון על ידי מדריך ושחקן, המעשיר את חווית הביקור.

הפסקה (כ- 15 דק').

חלק שני: לבחירה –  סדנה:

"כל אישה בישוב למלחמה בזבוב" –  החפץ ההיסטורי בפרסומת (כ- 30 דק').

חלוקה של תלמידי הכיתה ל- 5 קבוצות . כל קבוצה תתבקש להכין פרסומת חדשה ועכשוויות לחפץ ההיסטורי שקיבלו.

משך הביקור במוזיאון: כשעה וחצי (כולל הפסקה), בתוספת הסדנה: שעתיים.

 

חווית "מסע בזמן" במוזיאון  – לכיתות ז' – "בני מצווה" ולכיתות ח'

סיור במוזיאון באמצעות חוויה אינטראקטיבית חדשה. שימוש בטאבלט ומשחקים אינטראקטיביים בטכנולוגיית "מציאות רבודה" להכרת הסיפור ההיסטורי של חדרה (ממושבה לעיר 1891-1952).

בתחילת הביקור יצפו התלמידים בסרט קצר על מבנה החאן ההיסטורי .

מבנה הפעילות: תלמידי הכיתה יחולקו ל- 6 קבוצות  ויעברו "מסע בזמן" בחדרי מבנה הח'אן ההיסטורי להכרת הסיפור ההיסטורי. בסיום הביקור, יתקיים דיון אודות המסע שעברו בחדרי המוזיאון ומאפייני התקופה.

משך הביקור במוזיאון: כשעה וחצי.

 

"אומץ לב על גבול השיגעון"  – לכיתות ט'

לפי תכנית הלימודים לנושא תקופת העלייה הראשונה והשניה, כולל סדנת דילמות .

הביקור במוזיאון מורכב משלושה חלקים:

החלק הראשון: סיור מומחז במוזיאון להעשרת חווית הביקור (כ- 1.5 ש').

החלק השני: הפסקה (כ- 30 דק').

החלק השלישי:  סדנת דילמות: "אומץ לב על גבול השיגעון" – מחיי הראשונים במושבה חדרה בין השנים 1891-1914(כ- 1.5 ש').

הפעילות: חלוקת  תלמידי הכיתה ל- 5 קבוצות. במסגרת הסדנה מקבלים התלמידים מסמכים היסטוריים מארכיון המוזיאון, אשר מציגים סיטואציות וקשיים שעמדו בפני המייסדים. לאחר חקר הדילמה יציגו התלמידים בפני חברי הכיתה את הצדדים השונים לכל דילמה גם באופן מומחז, באמצעות תלבושות ממחסן המוזיאון.

משך הביקור במוזיאון:  3.5 ש' (כולל הפסקה).

 

"אזרח הח'אן", לרגל קבלת תעודות זהות – לכיתות י'  

תכנית הדרכה מיוחדת במוזיאון לכיתות י' לרגל קבלת תעודות זהות,  הכוללת סיור בחדרי המוזיאון המלווה במדריך ובשחקן (להעשרת חווית הביקור).

המטרה – חשיפה לתולדותיה של חדרה באמצעות חקר תעודות זהות של הדמויות ההיסטורית מתוך תערוכות המוזיאון. תלמידי הכיתה יחולקו לצוותי חקר, ובסיום הפעילות יקבל כל תלמיד

תעודת זהות "אזרח הח'אן".

תוספת אפשרית לחוויית הביקור:

  • הוספת תמונות של התלמידים על גבי תעודות הזהות (מותנה בקבלת התמונות מראש) .
  • טקס קבלת תעודות זהות בחצר המוזיאון/ באודיטוריום.

משך הביקור במוזיאון: שעה וחצי.

 

"חקר המושבה חדרה"  – חשיבותו של המקור ההיסטורי – לכיתות י"א

לפי תכנית הלימודים: העלייה הראשונה והשניה , כולל סדנת מקורות היסטוריים. 

הביקור במוזיאון מורכב משלושה חלקים:

החלק הראשון: סיור במוזיאון על ידי מדריך ושחקן, המעשיר את חווית הביקור (כ- 1.5 ש').

החלק השני: הפסקה (כ- 30 דק').

החלק השלישי: סדנה: "חקר המושבה חדרה בשנים 1891-1914 " –  באמצעות המקורות ההיסטוריים (כ- 1.5 ש').

חלוקה של תלמידי הכיתה ל- 5 קבוצות,  ניתוח וחקר מקורות היסטוריים מארכיון המוזיאון (עיתונות, מפות, תמונות, ציטוטים, שירים ופואמות בנות התקופה).

לסיום- הצגת התוצרים בפני חברי הכיתה. תינתן אפשרות להכין המחזות קצרות מבוססות חקר המקור ההיסטורי באמצעות תלבושות ממחסן המוזיאון.

משך הביקור במוזיאון: 3.5 ש' (כולל הפסקה).

 

 

השיר "בלילה, בח'אן בחדרה", חובר בשנת 1981 ליובל ה- 90 לחדרה, על ידי יורם טהר לב ושלמה ארצי. זהו שיר פרידה של בן מאימו, בידעו כי ימיו קצרים בחדרה. השיר מתייחס לימים הראשונים של משפחות הראשונים בח'אן, כאשר המצוקה הייתה בשיאה ורבים נפטרו מן המלריה. מבחינה זו נאמן השיר לעובדות ההיסטוריות, ונראה, שאווירת הייאוש השוררת בו אפיינה את תחושתם של רבים מן הראשונים.

פרטי התקשרות

עידן בר  – רכז חינוך והדרכה
khmuseumedu@gmail.com

מידע כללי

ניתן לקיים סדנאות לאחר הסיור המודרך.
סיורים במוזיאון ניתן לקיים בשפות הבאות: עברית, אנגלית ורוסית.

לטופס הזמנה >